Lapputmaningen

För ett tag sedan skrev jag 100 små lappar med saker jag vill göra, men som jag inte så ofta (eller aldrig) tar mig tid till. Så tar jag en lapp nästan varje dag och försöker följa vad som står. På det sättet påminner jag mig själv om att prioritera sånt som annars blir bortglömt bland alla tråkiga rutiner. Inspirationen till detta kommer från bloggen Klokegård!

Nationaldagens lapp sa åt mig att byta ut något mot ett nyttigare alternativ. Jag valde rulltrappan. Av gammal vana är jag oftast en av dom som i princip köar för att få ta den upp eller ner, trots att det sannolikt skulle gå mycket snabbare att ta vanliga trappan. Så himla onödigt och korkat! Så idag har jag knatat upp och ner i Stockholms trappor. Var och shoppade så det blev en hel del trappträning :)

Köpte dom här! (Bild lånad från www.ginatricot.com)


Tänk efter du också och byt ut något mot ett nyttigare alternativ! Den där juicen eller yoghurten som du tar till frukost varje morgon, är den verkligen så nyttig eller innehåller den mest socker? Behöver du ta bilen till jobbet varje dag eller kan du gå/cykla ibland? Mellanmålet som består av en chokladkaka, går det att byta ut? EN liten fjuttig sak kan vi alla ändra på. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Klokegård - Designa ditt Liv!

Att skriva 100 lappar är ett suveränt tips som alla borde ta till sig. Jag tänker göra det!



Ha en skön kväll!

2011-06-06 @ 23:15:23
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/
Postat av: toves träningsblogg

jo tack bara fin fint, vilket underbart väder och man ska inte klaga :) hur är det själv?



smart ide om lapparna :)

2011-06-07 @ 20:32:58
URL: http://tovestraningsblogg.blogg.se/
Postat av: SuperSHEro

Härligt tips! Hundra små lappar... Var det inte svårt att komma på alla?

2011-06-07 @ 21:40:29
URL: http://Supershero.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0